2024 m. „Continental“ mobilumo studija:
hibridai skatina elektromobilumą
·
Hibridinės transporto priemonės didina
pasitikėjimą elektromobiliais;
·
Pusė jaunų vairuotojų svarstytų galimybę įsigyti
elektromobilį net be paramos;
·
44 proc. vairuotojų Vokietijoje pasirengę mokėti
daugiau už padangas, pagamintas naudojant didesnę dalį atsinaujinančių ir
tvarių medžiagų.
Hanoveris (Vokietija),
2024 m. lapkričio mėn. Net pusė jaunų vairuotojų Vokietijoje svarstytų galimybę
įsigyti elektromobilį net ir be valstybės paramos, o 48 proc. respondentų,
kurie nevažinėja elektriniu ar hibridiniu automobiliu ir šiuo metu nesvarsto
apie elektromobilį, galvoja apie hibridą kaip apie kitą savo automobilį. Tai tik
kelios iš tyrimo, kurį 2024 m. rugpjūčio mėn. „Continental“ užsakymu
Vokietijoje, Kinijoje, Prancūzijoje, Japonijoje ir JAV atliko rinkos tyrimų
institutas „infas“, išvadų.
Hibridinės
pavaros atgimimas
Atliktas tyrimas
atskleidė, kad hibridinių automobilių vairuotojai Vokietijoje labiau nei įprastų
mašinų vairuotojai domisi elektromobiliais – akivaizdus įrodymas, kad hibridai yra
tarpinė technologija prieš pereinant prie visiškai elektrinių pavarų.
Pavyzdžiui, 43 proc. respondentų, šiuo metu važinėjančių automobiliu su
kombinuota vidaus degimo variklio ir elektros motoro pavara, teigia, kad kitas
jų automobilis bus elektrinis. Tačiau tie, kurie vairuoja benzininį ar dyzelinį
automobilį, yra žymiai mažiau pasirengę tokiam perėjimui (atitinkamai 12 ir 19
proc.). Be to, aiški dauguma (58 proc.) hibridų vairuotojų yra pasirengę pirkti
elektromobilį net ir be valstybės paramos. Apklausos duomenys rodo, kad hibridinės transporto priemonės didina žmonių pasitikėjimą
elektromobiliais ir
gali padėti sumažinti abejones dėl vien tik elektra varomo transporto. Taip pat
net 48 procentai respondentų, kurie nevažinėja
elektriniu ar hibridiniu automobiliu ir šiuo metu net nesvarsto apie
elektromobilį, galvoja apie hibridą kaip apie kitą savo automobilį.
Skirtingas
susidomėjimas elektromobiliais
Perėjimas prie
elektrinio mobilumo Vokietijoje vyksta gana lėtai, o elektromobilių pardavimai
stringa. Remiantis naujausiais „Continental“ tyrimo duomenimis, Kinijoje elektromobiliai
sudaro net 10 proc. viso lengvųjų automobilių parko, tuo metu kai Vokietijoje
tik 3 procentai respondentų vairuoja elektromobilį, 91 proc. turi mašiną su tradiciniu
vidaus degimo varikliu (Kinijoje tokių yra 80 proc.). Vokietijoje
elektromobiliai populiariausi 18–34 metų amžiaus grupėje – maždaug du
trečdaliai (64 proc.) šios grupės respondentų mano, kad kitas jų automobilis
bus varomas tik elektra, tačiau vyresnių kartų grupėse ši tendencija mažėja.
Tad, kaip ir kalbant apie kitas technologines naujoves, elektromobilumas yra
patrauklesnis jaunesniems vairuotojams, taip pat jie labiau linkę atsisakyti
subsidijų – net pusė 25–34 metų amžiaus respondentų
svarstytų galimybę įsigyti elektromobilį net ir be valstybės paramos.
Tačiau 45 metų ir vyresnių žmonių grupėje pasiryžimas pirkti elektromobilį be
kompensacijos yra gerokai mažesnis.
Kompromisas
tarp tvaraus ir įperkamo mobilumo
Tai, kad du
trečdaliai respondentų Vokietijoje elektromobilio pirkimą sieja su valstybės
parama, atspindi jų susirūpinimą dėl to, kad patys neišgali įpirkti
elektromobilio. Net 71 proc. respondentų susirūpinę, kad augančios energijos
kainos gerokai pabrangins ir mobilumą.
65 procentai
apklaustųjų mano, kad artimiausiu metu neįpirks elektromobilio, o 56 procentai
nerimauja, kad netrukus vairavimas jiems apskritai taps per brangus. Dėl to
akivaizdi dauguma (80 proc.) tikisi, kad valdžia sukurs sąlygas,
užtikrinančias, kad mobilumas ir toliau būtų įperkamas. Kartu jie mano, kad
mobilumas turėtų būti tvaresnis. Beveik trys ketvirtadaliai (73 proc.)
apklaustųjų mano, kad netaršių automobilių kaina turi mažėti. Be to, jaunesni
respondentai mažiau galvoja apie kainą. Jie daug labiau pasirengę mokėti
papildomai už aplinkai nekenksmingus automobilius, ypač jei jų gamyba ir
eksploatacija yra neutrali aplinkai – taip atsakė 40 procentų 18–24 metų
amžiaus respondentų, o 45–54 metų amžiaus grupėje tokių buvo tik 13 procentų.
Sveikintinos
tvarios padangos
Tai, kad
automobilius turintiems žmonėms rūpi tvarumas, rodo ir jų požiūris į padangas.
Tyrimo duomenimis beveik aštuoni iš 10 vairuotojų Vokietijoje (84 proc.), kurie
taip pat vertina padangų perdirbimą, mano, kad jų padangose turi būti kuo
daugiau aplinką tausojančių medžiagų. Pirkdami padangas jauni žmonės (61 proc.
25–34 metų amžiaus grupėje) labiau nei vyresni susirūpinę tuo, kas nutinka
padangoms pasibaigus jų naudojimo laikui. Be to, 44
procentai automobilių savininkų Vokietijoje pasirengę mokėti daugiau už
padangas, pagamintas naudojant atsinaujinančias ir tvarias medžiagas. Toks
noras taip pat didžiausias 25–34 metų amžiaus (65 proc.) grupėje.