2024 m. „Continental“ mobilumo studija: jaunimui automobilis yra statuso simbolis

·         Didesnė jaunų Vokietijos vairuotojų dalis automobilius laiko statuso simboliu;

·         Labai populiarus dirbtinį intelektą naudojantis balso asistentas;

·         „Continental“ vieni pirmųjų pasaulyje integravo „Google Cloud“ paslaugas į automobilių kompiuterius.

Hanoveris (Vokietija), 2024 m. spalio mėn. Didesnė (54 proc.) jaunų Vokietijos vairuotojų dalis automobilius laiko statuso simboliu. Tai viena iš tyrimo, kurį 2024 m. rugpjūčio mėn. „Continental“ užsakymu Vokietijoje, Kinijoje, Prancūzijoje, Japonijoje ir JAV atliko rinkos tyrimų institutas „infas“, išvadų. 2017 metų tyrimo duomenimis, tik 25 procentai jaunesnių respondentų automobilius vertino kaip statuso simbolį.

 

Apskritai, net 84 procentai automobilių savininkų Vokietijoje mano, kad turėti automobilį yra svarbu. Beveik 90 procentų jis reikalingas apsipirkti ar tvarkyti kasdienius reikalus. Taip pat didžioji jaunimo dalis Vokietijoje entuziastingai žiūri į technologinę automobilių pažangą ir nekantriai laukia savivaldžių automobilių. O be autonominio važiavimo, jaunesnių vairuotojų grupėje (iki 34 metų) labai populiarus dirbtinį intelektą naudojantis balso asistentas. Panašūs atsakymai buvo gauti ir kitose šalyse, kuriose buvo atlikta apklausa.

 

Automobilis kaip statuso simbolis

 

Viena vertus, jauni žmonės Vokietijoje nesijaučia prisirišę prie automobilių. Jiems, labiau nei vyresniems respondentams, tai yra tik viena iš daugelio galimų susisiekimo priemonių. Kita vertus, Y ir Z kartos vairuotojai, gimę paskutiniame praeito amžiaus dešimtmetyje ir vėliau, turi aiškų emocinį ryšį su automobiliu: Vokietijoje daugiau nei pusei 18–34 metų amžiaus (54 proc.) automobiliai yra statuso simbolis – dvigubai didesnei daliai nei 45 metų ir vyresnių respondentų. Jauni žmonės, ypač gyvenantys dideliuose miestuose, automobilius vertina kaip prestižo dalyką (67 proc.). Mažuose miesteliuose ir kaimo vietovėse taip atsakė 49 procentai. Be to, 51 procentas apklaustų 25–34 metų amžiaus žmonių mano, kad ateityje automobiliai turėtų būti ne tik saugi susisiekimo priemonė, bet ir poilsio bei darbo vieta.

 

Domimasi technologine automobilių pažanga

 

Jaunesni žmonės Vokietijoje taip pat teigiamai vertina savivaldį važiavimą ir maždaug du trečdaliai (65 proc.) 18–34 metų amžiaus žmonių mano, kad tai yra reikalinga technologija. Tarp 55 metų ir vyresnių respondentų tokiai nuomonei pritaria 39 proc. Maždaug du trečdaliai jaunesnių žmonių taip pat galvoja, kad naujausios technologijos turi būti privalomos naujai registruojamuose automobiliuose, kad eismas taptų dar saugesnis. Toks požiūris sutampa su Europos Sąjungos reikalavimu, įsigaliojusiu nuo 2024 metų liepos mėnesio, į naujus automobilius diegti dar daugiau privalomų vairuotojo pagalbinių sistemų.

 

 

 

 

 

 

Dar viena ateities technologija, kuri patinka jaunesniems žmonėms – dirbtiniu intelektu paremtas asistentas. Beveik trys ketvirtadaliai 18–34 metų amžiaus respondentų (74 proc.) džiaugtųsi dirbtinio intelekto paslauga, kuri kaip virtualus kelionių palydovas suteiktų naudingos informacijos apie lankytinas vietas ir restoranus maršrute, rastų artimiausią degalinę, įkrovimo ar laisvą stovėjimo vietą, taip pat parašytų asmeninę žinutę.

 

„Ypač jaunesnio amžiaus žmonių lūkesčiai automobilių atžvilgiu keičiasi. Tai glaudžiai susiję su novatoriškomis technologijomis, tokiomis kaip savivaldis važiavimas, kurios suteikia naujų galimybių“, – apžvelgdamas tyrimo išvadas komentavo Philippas von Hirschheydtas, „Continental“ vykdomosios valdybos narys ir Automobilių padalinio vadovas. Jis pridūrė: „Jau dabar „Continental“ į automobilius diegia dirbtiniu intelektu paremtas technologijas ir kartu su „Google Cloud“ sukurtą virtualų vairuotojo asistentą. Didžiuojamės būdami vieni pirmųjų automobilių įrangos tiekėjų pasaulyje, integravę „Google Cloud“ paslaugas į mūsų gaminamų automobilių kompiuterius.“

 

Savivaldžiai automobiliai, dirbtinis intelektas ir dideli ekranai

 

Azijos šalyse visų grupių respondentai itin palankiai įvertino savivaldžio važiavimo galimybes. Kinijoje net devyni iš 10 respondentų mano, kad šios technologijos plėtra yra itin naudinga, Japonijoje tam pritaria beveik trys ketvirtadaliai (72 proc.). Prancūzijoje (60 proc.) ir JAV (56 proc.) daugiau nei pusė apklaustųjų ją taip pat įvertino teigiamai, o štai Vokietijoje pritarimą savivaldžio važiavimo funkcijų tobulinimui išreiškė tik maždaug kas antras respondentas (49 proc.).

 

Visose šalyse sutariama dėl idealaus automobilio ekrano dydžio informacijos ir pramogų turiniui. Dauguma žmonių teikia pirmenybę didesniems ekranams – Kinijoje net 90 procentų respondentų, Vokietijoje (81 proc.), Prancūzijoje (79 proc.) ir JAV (80 proc.) respondentų norėtų, kad jų navigacijos, transporto priemonės duomenys ir muzika būtų rodomi dideliuose ekranuose. Tačiau pageidavimai skiriasi, kai kalbama apie technologinius sprendimus. Pavyzdžiui, nuomonės išsiskyrė kai buvo klausiama ar informaciją patogiau valdyti balsu, ar liečiant ekraną rankiniu būdu. Nustatymų ir informacijos valdymas balsu ypač populiarus Japonijoje (67 proc.), daugiau nei pusė pasisako už tai ir Kinijoje (59 proc.). O štai Vokietijoje šis skaičius yra gerokai mažesnis (43 proc.), JAV daugiau nei pusė (55 proc.) respondentų taip pat mieliau valdytų parinktis rankiniu būdu ekrane.