2024 m. „Continental“ mobilumo studija:
jaunimui automobilis yra statuso simbolis
·
Didesnė jaunų Vokietijos vairuotojų dalis
automobilius laiko statuso simboliu;
·
Labai populiarus dirbtinį intelektą naudojantis
balso asistentas;
·
„Continental“ vieni pirmųjų pasaulyje integravo
„Google Cloud“ paslaugas į automobilių kompiuterius.
Hanoveris (Vokietija),
2024 m. spalio mėn. Didesnė (54 proc.) jaunų Vokietijos
vairuotojų dalis automobilius laiko statuso simboliu. Tai viena iš tyrimo,
kurį 2024 m. rugpjūčio mėn. „Continental“ užsakymu Vokietijoje, Kinijoje,
Prancūzijoje, Japonijoje ir JAV atliko rinkos tyrimų institutas „infas“,
išvadų. 2017 metų tyrimo duomenimis, tik 25 procentai jaunesnių respondentų
automobilius vertino kaip statuso simbolį.
Apskritai, net 84 procentai automobilių savininkų Vokietijoje mano,
kad turėti automobilį yra svarbu. Beveik 90 procentų jis reikalingas
apsipirkti ar tvarkyti kasdienius reikalus. Taip pat didžioji jaunimo dalis
Vokietijoje entuziastingai žiūri į technologinę automobilių pažangą ir
nekantriai laukia savivaldžių automobilių. O be
autonominio važiavimo, jaunesnių vairuotojų grupėje (iki 34 metų) labai
populiarus dirbtinį intelektą naudojantis balso asistentas. Panašūs
atsakymai buvo gauti ir kitose šalyse, kuriose buvo atlikta apklausa.
Automobilis
kaip statuso simbolis
Viena vertus,
jauni žmonės Vokietijoje nesijaučia prisirišę prie automobilių. Jiems, labiau
nei vyresniems respondentams, tai yra tik viena iš daugelio galimų susisiekimo
priemonių. Kita vertus, Y ir Z kartos vairuotojai, gimę paskutiniame praeito
amžiaus dešimtmetyje ir vėliau, turi aiškų emocinį ryšį su automobiliu:
Vokietijoje daugiau nei pusei 18–34 metų amžiaus (54 proc.) automobiliai yra
statuso simbolis – dvigubai didesnei daliai nei 45 metų ir vyresnių
respondentų. Jauni žmonės, ypač gyvenantys dideliuose miestuose, automobilius
vertina kaip prestižo dalyką (67 proc.). Mažuose miesteliuose ir kaimo
vietovėse taip atsakė 49 procentai. Be to, 51 procentas apklaustų 25–34 metų
amžiaus žmonių mano, kad ateityje automobiliai turėtų būti ne tik saugi susisiekimo
priemonė, bet ir poilsio bei darbo vieta.
Domimasi
technologine automobilių pažanga
Jaunesni žmonės
Vokietijoje taip pat teigiamai vertina savivaldį važiavimą ir maždaug du
trečdaliai (65 proc.) 18–34 metų amžiaus žmonių mano, kad tai yra reikalinga
technologija. Tarp 55 metų ir vyresnių respondentų tokiai nuomonei pritaria 39
proc. Maždaug du trečdaliai jaunesnių žmonių taip pat galvoja, kad naujausios
technologijos turi būti privalomos naujai registruojamuose automobiliuose, kad
eismas taptų dar saugesnis. Toks požiūris sutampa su Europos Sąjungos
reikalavimu, įsigaliojusiu nuo 2024 metų liepos mėnesio, į naujus automobilius
diegti dar daugiau privalomų vairuotojo pagalbinių sistemų.
Dar viena
ateities technologija, kuri patinka jaunesniems žmonėms – dirbtiniu intelektu
paremtas asistentas. Beveik trys ketvirtadaliai 18–34 metų amžiaus respondentų
(74 proc.) džiaugtųsi dirbtinio intelekto paslauga, kuri kaip virtualus
kelionių palydovas suteiktų naudingos informacijos apie lankytinas vietas ir
restoranus maršrute, rastų artimiausią degalinę, įkrovimo ar laisvą stovėjimo
vietą, taip pat parašytų asmeninę žinutę.
„Ypač jaunesnio
amžiaus žmonių lūkesčiai automobilių atžvilgiu keičiasi. Tai glaudžiai susiję
su novatoriškomis technologijomis, tokiomis kaip savivaldis važiavimas, kurios
suteikia naujų galimybių“, – apžvelgdamas tyrimo išvadas komentavo Philippas
von Hirschheydtas, „Continental“ vykdomosios valdybos narys ir Automobilių
padalinio vadovas. Jis pridūrė: „Jau dabar „Continental“ į automobilius diegia
dirbtiniu intelektu paremtas technologijas ir kartu su „Google Cloud“ sukurtą
virtualų vairuotojo asistentą. Didžiuojamės būdami vieni
pirmųjų automobilių įrangos tiekėjų pasaulyje, integravę „Google Cloud“
paslaugas į mūsų gaminamų automobilių kompiuterius.“
Savivaldžiai
automobiliai, dirbtinis intelektas ir dideli ekranai
Azijos šalyse
visų grupių respondentai itin palankiai įvertino savivaldžio važiavimo
galimybes. Kinijoje net devyni iš 10 respondentų mano, kad šios technologijos
plėtra yra itin naudinga, Japonijoje tam pritaria beveik trys ketvirtadaliai
(72 proc.). Prancūzijoje (60 proc.) ir JAV (56 proc.) daugiau nei pusė
apklaustųjų ją taip pat įvertino teigiamai, o štai Vokietijoje pritarimą
savivaldžio važiavimo funkcijų tobulinimui išreiškė tik maždaug kas antras
respondentas (49 proc.).
Visose šalyse
sutariama dėl idealaus automobilio ekrano dydžio informacijos ir pramogų
turiniui. Dauguma žmonių teikia pirmenybę didesniems ekranams – Kinijoje net 90
procentų respondentų, Vokietijoje (81 proc.), Prancūzijoje (79 proc.) ir JAV
(80 proc.) respondentų norėtų, kad jų navigacijos, transporto priemonės
duomenys ir muzika būtų rodomi dideliuose ekranuose. Tačiau pageidavimai
skiriasi, kai kalbama apie technologinius sprendimus. Pavyzdžiui, nuomonės
išsiskyrė kai buvo klausiama ar informaciją patogiau valdyti balsu, ar liečiant
ekraną rankiniu būdu. Nustatymų ir informacijos valdymas balsu ypač populiarus
Japonijoje (67 proc.), daugiau nei pusė pasisako už tai ir Kinijoje (59 proc.).
O štai Vokietijoje šis skaičius yra gerokai mažesnis (43 proc.), JAV daugiau
nei pusė (55 proc.) respondentų taip pat mieliau valdytų parinktis rankiniu
būdu ekrane.