Kaip „Continental“ koncepcinės technologijos pritaikomos serijinėms
padangoms
·
„Continental“
nustato naujus standartus naudojant tvarias medžiagas;
·
Kartais
naujos technologijos gamybai pritaikomos vos per metus;
·
Serijinėse
padangose jau naudojama iki 65 proc. tvarių medžiagų.
Hanoveris (Vokietija), 2024 m. sausio mėn. Didžiausiose
automobilių parodose, tokiose kaip „IAA Mobility“, „Continental“ nuolatos
pristato pačias pažangiausias technologijas. Vienas iš svarbiausių gamintojo
tikslų yra tvarumas. 2021 metais „Continental“ pristatė koncepcines „Conti
GreenConcept“ padangas, kurios buvo pagamintos iš žemės ūkio atliekų išgautos
silikos, poliesterio iš perdirbto PET plastiko ir kitų atsinaujinančių bei
perdirbtų žaliavų. O šiandien „Continental“ daugelį šių technologijų jau
naudoja serijinėms padangoms gaminti – pernai buvo pristatytos tvariausios serijinės
padangos rinkoje „UltraContact NXT“.
„Tvarios inovacijos turi būti kelyje, o ne parodose.
Mes siekiame, kad koncepcinėse padangose pristatytos naujovės ir inovacijos
būtų įdiegtos ir pradėtos gaminti kuo greičiau, be kompromiso saugumo ir
savybių sąskaita. Mes esame pirmieji, kurie serijinėms padangoms panaudojo
tokias technologijas kaip perdirbtas PET plastikas. Taip pat buvome pirmieji
padangų gamintojai, pristatę modelį, kuris turi itin didelę dalį
atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų. Tuo mes patvirtiname savo žodžius siekiant
didesnio tvarumo pasaulyje“, – sako Jorge Almeida, „Continental Tyres“ Tvarumo
padalinio vadovas.
Poliesteris iš plastiko butelių: nuo koncepcijos iki
serijinės gamybos vos per metus
Plastikiniai PET buteliai dažnai patenka į atliekų
deginimo gamyklas arba sąvartynus. Naudodama „ContiRe.Tex“ technologiją,
„Continental“ su partneriais iš perdirbtų plastiko butelių pagamino aukštos
kokybės poliesterio gijas padangoms. Priklausomai nuo dydžio, vienai padangai
galima pakartotinai panaudoti nuo devynių iki penkiolikos plastiko butelių. Šie
buteliai yra surenkami išskirtinai iš tų regionų, kuriuose nėra uždaro
perdirbimo ciklo.
Be to, ši technologija serijinei gamybai buvo
pritaikyta greičiau nei per metus. Tai itin svarus pasiekimas, kadangi be
gamybos procesų keitimo gamyklose, naujų žaliavų naudojimas yra didelis iššūkis
padangas kuriantiems „Continental“ inžinieriams ir medžiagų ekspertams. Juk tik
tada, kai visos medžiagos puikiai dera tarpusavyje, padangos pasižymės
maksimaliu saugumu, energijos taupymu, atsparumu ir dideliu našumu.
Serijinėms padangoms naudojama iki 65 proc. tvarių
medžiagų
„Conti-Re.Tex“ technologija taip pat prisideda prie
to, kad šiandien „UltraContact NXT“ yra vienos tvariausių serijinių lengvųjų
automobilių padangų rinkoje, gaminamos naudojant ypač daug tvarių medžiagų.
Daugelis padangoje esančių technologijų buvo pristatytos „Conti GreenConcept“
koncepcinėse padangose 2021 metų rudenį „IAA Mobility“ parodoje, o serijinė šių
padangų gamyba pradėta 2023 m. liepos mėn. Lusado mieste Portugalijoje.
Turėdamos iki 65 procentų atsinaujinančių, perdirbtų
ir sertifikuotų medžiagų, serijinės padangos apjungia didelę tvarių medžiagų
dalį su maksimaliu saugumu ir našumu. Visų dydžių padangos pelnė aukščiausią ES
padangų ženklinimo („A“) pasipriešinimo riedėjimui, stabdymo ant šlapios dangos
ir išorinio triukšmingumo įvertinimą. Iki 2030 m. „Continental“ savo padangose
siekia naudoti daugiau nei 40 procentų atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų,
tad „UltraContact NXT“ yra svarus padangų gamintojo žingsnis siekiant ambicingų
tvarumo tikslų.
Inovacijos visoje vertės grandinėje
2023 m. „IAA Mobility“ parodoje pristatyta „Conti
CityPlus“ technologija didina padangų energijos naudojimo efektyvumą iki 10
procentų. Tai pasiekiama optimizuojant padangų savybes miesto eisme dažnai
sustojant ir pajudant – šios padangos leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir CO2
emisiją automobiliams su vidaus degimo varikliais, o elektromobiliams –
padidinti nuvažiuojamą atstumą. Artimiausiu metu šią naujausią „Continental“
technologiją taip pat ketinama pritaikyti serijinių padangų gamyboje.
Sistemingai judant didesnio tvarumo link
„Continental“ nuolat stengiasi kurti vis pažangesnes
technologijas ir tvarius gaminius bei paslaugas visoje vertės grandinėje – nuo
tvarių medžiagų naudojimo iki nebenaudojamų padangų perdirbimo. Iki 2030 metų
padangų gamintojas savo padangose siekia naudoti daugiau nei 40 procentų
atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų, o vėliausiai iki 2050 m. padangos bus
gaminamos iš 100 procentų tvarių medžiagų.